Rekrutacja

REKRUTACJA

w obecnej chwili nie prowadzimy rekrutacji. Szczegóły kolejnej poniżej.

Rekrutacja na rok 2023

  1. Rekrutacja żłobkowa dla dzieci z rocznika 2022
    1. Styczeń 2023 – zbieranie formularzy zgłoszeniowych
    2. Koniec stycznia 2023 – obowiązkowe spotkanie dla rodziców chętnych do zapisania dzieci do żłobka
    3. Luty- podpisanie umów

Uwaga do żłobka przyjmujemy dzieci, które ukończyły 18 mc życia.

  1. Rekrutacja przedszkolna dla dzieci z rocznika 2020 UWAGA Obecnie prowadzimy rekrutację wewnętrzną. Na koniec grudnia poinformujemy o ilości wolnych miejsc w przedszkolu na nowy rok szkolny.
    1. I połowa październik 2022 – rekrutacja wewnętrzna dla dzieci ze Żłobka Nido
    2. styczeń 2023 – rekrutacja zewnętrzna, jeśli zostaną miejsca po rekrutacji wewnętrznej
    3. luty 2023 – obowiązkowe obserwacje dla rodziców w klasie przedszkolnej
    4. Druga połowa lutego – obowiązkowe spotkanie dla rodziców chętnych do zapisania dzieci do przedszkola
    5. luty – podpisanie umów z rodzicami
  1. Rekrutacja szkolna dla dzieci z rocznika 2017
    1. Październik 2022 – rekrutacja wewnętrzna dla dzieci z Przedszkola Casa dei Bambini
    2. Koniec października obowiązkowe szkolenie dla rodziców
    3. Listopad – obowiązkowe obserwacje dla rodziców w klasie szkolnej
    4. Grudzień – podpisanie umów
    5. Styczeń/ luty 2023 – rekrutacja uzupełniająca zewnętrzna, jeśli zostaną wolne miejsca

Chcesz wiedzieć pierwszy o rozpoczęciu rekrutacji? Wypełnij ankietę:

ŻŁOBEK

PRZEDSZKOLE

SZKOŁA

Częste pytania o żłobek

Co do konkretów prosimy kierować się naszym kalendarzem rekrutacji na dany rok.  Dość rzadko ktoś rezygnuje i zwalnia się miejsce w ciągu roku. Jeśli jesteś zainteresowany takim rozwiązaniem to proszę uzupełnij odpowiednią ankietę powyżej.

Co do filozofii to kiedy szukasz miejsca, które zaopiekuje się Twoją pociechą w momencie powrotu na ścieżkę zawodową. Kiedy widzisz, że jest gotowe na pierwszą samodzielną podróż do społeczności.

Filozofia montessoriańska zakłada, że uczymy się na błędach. Dla małych dzieci jedzenie to jedno z najlepszych ćwiczeń życia praktycznego i sensoryki. Dajemy im możliwość pobrudzenia się i rozlewania, żeby wiedziały, jak sobie radzić w takich sytuacjach. To ważne, żeby do żłobka nie zakładać drogich markowych ubrań, jeśli jesteśmy do nich przywiązani. Ubierajmy dzieci w to z czym łatwo nam będzie się pożegnać, jeśli się nie dopierze.

Staramy się, żeby tak było. Wierzymy, że każdy człowiek sam może decydować, ile jeść i pić i chcemy, żeby dzieci jak najszybciej osiągały samodzielność w jedzeniu i piciu, aby uczyć się czytania sygnałów płynących z własnego ciała.

Staramy się, żeby tak było. Wierzymy, że każdy człowiek sam może decydować, ile jeść i pić i chcemy, żeby dzieci jak najszybciej osiągały samodzielność w jedzeniu i piciu, aby uczyć się czytania sygnałów płynących z własnego ciała.

W żłobku trzeba być najpóźniej o godzinie 9:00.

W naszym żłobku mamy adaptację włączającą, to oznacza, że minimum przez tydzień rodzin przychodzi razem z dzieckiem i powoli nawiązują więź z opiekunami grupy. Jeśli dziecko potrzebuje więcej czasu to rozmawiamy o tym jak mu pomóc. Jeśli rodzic potrzebuje więcej czasu to zawsze można porozmawiać z nasza panią psycholog lub panią dyrektor, chętnie zaopiekujemy się waszymi potrzebami.

Rekomendujemy tydzień, to najlepszy czas dla dziecka oraz całej klasy.

Odbywa się poprzez system INSO, dostają Państwo do niego dostęp po odbyciu adaptacji.

Dodatkowe 2-3 zestawy ubrań, (bluzka, spodnie/spódniczka, majtki, rajstopy/skarpetki), powinny być trzymane w szafce dziecka i wymieniane na świeże, kiedy zostaną zużyte. Żłobek i Przedszkole nie są odpowiednim miejscem na noszenie biżuterii, bardzo prosimy zwrócić na to uwagę szykując ubranie razem z dzieckiem na kolejny dzień. Kolczyki, bransoletki pierścionki mogą przeszkadzać w czasie zabawy, zgubić się lub zrobić krzywdę innemu dziecku. Wychowawcy nie mogą brać odpowiedzialności za zniszczone lub źle noszone elementy biżuterii dziecięcej.

Dla dzieci leżakujących potrzebny jest podpisany lekki kocyk i poduszka.

Odpowiednio przygotowana lista rzeczy do żłobka/przedszkola stanowi załącznik do dokumentu. Można go skserować i wygodnie używać na co dzień.

Każdy z nas chce być szanowany, każdy z nas chce być usłyszany i wysłuchany. Właśnie o tym jest Porozumienie bez przemocy (Nonviolent Communication) oraz rodzicielstwo bliskości. Chcemy, aby nasze dzieci nawiązywały bezpieczne więzi i relacje oparte na szacunku, wyrażały swoje emocje i wątpliwości, nie traciły asertywności i wierzyły, że mają moc zmiany tego świata na lepszy.

Chcesz dowiedzieć się więcej zapraszamy na stronę Magdaleny Boćko-Mysiorskiej

Częste pytania o przedszkole

Powszechna edukacja przyzwyczaiła nas do klas, które skupiają dzieci z jednego rocznika. A przecież to nie wiek determinuje nasze talenty i pasje. Każdy z nas jest inny i rozwija się w swoim naturalnym tempie. Zwłaszcza dzieci potrzebują czasu, aby znaleźć to co je naprawdę interesuje. Dlatego w naszych grupach nie dzielimy dzieci ze względu na wiek w standardowy sposób. Dzielimy je według założeń i obserwacji Marii Montessori. W żłobku mamy grupy mieszane składające się w dwóch roczników, w przedszkolu z dzieci w wieku 3-6, a w klasach I-III z dzieci w wieku 6-9.

W przedszkolu dziecko powinno zacząć pracę najpóźniej o godzinie 9:00. Oznacza to, że powinniśmy być chwilę wcześniej w szatni, żeby dać sobie chwilę na pożegnanie i łagodne wejście.

Nie ma takiej potrzeby, śpi, jeśli tego potrzebuje. Po obiedzie mamy chwilę na popołudniowy relaks z książką w kręgu.

Tak dzieci wychodzą codziennie do ogródka lub na spacer. Nie wychodzimy tylko wtedy, kiedy warunki atmosferyczne na to nie pozwalają. Lekki deszcz czy mróz to nie jest przeciwskazanie do wyjścia. Prosimy zapewnić dzieciom ubranie odpowiednie do pory roku i pogody. W Poradniku dla Rodziców znajdą Państwo wskazówki.

W przedszkolu pracujemy zgodnie z metodą Montessori, więc znajdą tu Państwo materiał dostosowany do potrzeb dzieci w wieku 3-6 lat.

W naszych placówkach propagujemy komunikację w nurcie porozumienia bez przemocy. Oznacza to, że odrzucamy stosowanie zarówno kar jak i nagród. Zapoznaj się z metodą marchekija trochę ci się rozjaśni.

https://youtu.be/WskmSXDvXfE

Montessori to nie anarchia, jest to często rzecz, która stanowi mit w tej metodzie pracy. Metoda Montessori zakłada ogromy szacunek do relacji między ludźmi, a bezpieczne relacje to jasne i klarowne granice. Właśnie tych granic przestrzegamy w naszej pracy. Owszem dzieci robią to na co mają ochotę, ale ich wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się granica drugiego człowieka. Jeśli mam ochotę pracować z różową wierzą to śmiało! Jeśli ktoś z nią teraz pracuje to muszę poczekać z szacunku do jego pracy. Mogę również zapytać czy mogę pracować razem z nim lub po prostu popatrzeć.

Jeśli będzie na to gotowe. To nasza najczęstsza odpowiedź. Owszem materiał Montessori daje niesamowite możliwości rozwojowe, ale w centrum metody zawsze jest człowiek, jego potrzeby i możliwości. Dzieci, jeśli tylko są prowadzone przez uważnych dorosłych zwykle nie mają problemu w opanowaniu matematyki i języka w przedszkolu.

W przedszkolu już większy nacisk z opieki przechodzi na edukację. Owszem relacje nadal są dla nas bardzo istotne, ale nie spędzamy już wiele czasu na przekazywaniu informacji o jedzeniu i piciu, dzieci mogą to robić same. Jeśli w waszym życiu pojawia się jakiś szczególny czas lub choroba to robimy odstępstwo od reguły. Natomiast na ważne rozmowy rodzice umawiają się na dyżury nauczycieli. Wtedy na spokojnie możemy omówić istotne dla wszystkich kwestie.

Staramy się tego nie robić, naszym zdaniem dzieci nie są w wieku, w którym czerpią dużą radość z takich wydarzeń. Robimy to sporadycznie, a dzieci, które nie czują się na siłach nie muszą brać udziału w występach.

Codziennie spotykamy się w kręgu, żeby omówić ważne wydarzenia z naszego życia, ale również poruszyć tematy związane ze zjawiskami atmosferycznymi czy tym co aktualnie jest dla nas materiałem wiodącym w klasie. Nauka odbywa się w trakcie pracy własnej. To najważniejsza część dnia, kiedy dzieci mogą samodzielnie wybrać pracę jaką chcą wykonywać. Wtedy w naszych salach dzieje się magia. Dzieci wykazują maksymalną koncentrację na zadaniu.Umożliwiamy edukację opartą na motywacji wewnętrznej, zachowując jednocześnie w całej placówce najwyższe standardy pedagogiczne i osobiste. Uznajemy wewnętrzne nagrody płynące z pracy dzieci i pozwalamy im, aby rozwijały się we własnym tempie i miały swój wkład w budowanie społeczności na różne istotne sposoby.

Częste pytania o szkołę

Podstawę i wiele więcej. Praca z materiałem montessoriańkim zakłada mocne wykroczenie poza zwykłe przedmioty i treści znane nam ze szkoły. Poza tym dzięki specyficznemu podejściu dzieci mogą realizować się w tych tematach, które je szczerze interesują.

Zajęcia realizujące podstawę programową z nauczycielem Montessori odbywają się w godzinach 8:00-14:00. Poza tymi godzinami szkoła działa między 7:30, a 17:00, mamy wtedy świetlicę oraz zajęcia dodatkowe.

Dzieci 4 razy w tygodniu mają język angielski, raz w tygodniu w zależności od grupy mają język hiszpański lub francuski w zależności od grupy. Mogą też Państwo zapisac dzieci na dodatkowy francuski lub hiszpański.

Nie posiadamy swojej sali gimnastyczną, raz w tygodniu wynajmujemy salę w klubie Mięta oddalonym od nas o kilkaset metrów. Oprócz tego dzieci codziennie zażywają ruchu na świeżym powietrzu. Mogą też Państwo w ramach zajęć dodatkowych skorzystać z zajęć na ściance wspinaczkowej lub basenie.

W obecnej chwili Szkoła Kompas działa na poziomie wczesnoszkolnym czyli klasy I-III. Na ten moment nie prowadzimy rekrutacji do wyższych klas. Nasze klasy są mieszane wiekowo zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori.